onsdag 26 december 2012

Livet är fullt av utmaningar..

Jag har antagit utmaningen att lära mig att sticka. Det har varit en kamp mot naturlagarna, det vet alla ni som känner mig. Tålamod stavas envishet och med olika fiffiga tips och trix kan man lära sig på lite olika sätt..
För en månad sedan kunde jag bara sticka räta maskor fram och tillbaka.. nu har jag redan hunnit sticka några par sockar (utan häl- det kommer senare!)ett knäskydd och en tubhalsduk i -80 talsfärgen neonorange..

Det är väldigt avkopplande att sticka..


Mobilfoto
Det här ska bli en riktigt orange tubhalsduk
Det känns som man har fått lite vuxenpoäng och kan vara med i snacket och prata om mönster och sticktekniker med andra. Det är roligt att utvecklas och lära sig något nytt som man inte trott sig om att kunna lära sig...

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte :( Har inte heller tålamod att lära mig...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!