tisdag 25 december 2012

Nyanser av ljus i mörkret

Foto Cecilia Karlsson


Den mörkaste tiden är veckorna innan vintersolståndet (21 dec). Redan några dagar senare kan man se vackra strimmor av ljus som lyser upp himlen. Det är så fint och så hoppingivande! Olika nyanser av blått möts och bildar ett rosarött ljus på himlen.

Jag saknar att bo högst upp på "min hörna". Det var en speciell känsla att blicka ut över staden ur ett örnperspektiv. Det gav tankarna fritt spelrum på ett sätt som jag saknar nu när jag bor närmare marken. Bilden ovan är dock från en annan del av stan..

I dag är det juldag och jag softar i ett ullfrotteunderställ som jag klickat hem åt mig själv i julklapp. Den kom precis lagom till vinterkylan.
Hoppas ni har en bra juldag!


3 kommentarer:

  1. Härlig bild. Du måste fara upp till Luossabacken. Där är det alltid lika magiskt. Eller en bit upp efter Nikkavägen och vänd mot stan. :)Trevlig fortsättning!

    Ps. Lade upp din sida på min blogglista. Var det ok eller ska jag ta bort den så att inte en viss person på en myndighet hittar till dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det ska jag absolut göra! Det var länge sen jag var åt de hållen!
      Det är bara roligt om du vill lägga till mig på din blogglista :)

      Radera
  2. Fin bild :) Hoppas du haft en bra jul!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!