onsdag 26 december 2012

Fullmåne och knarrande grindar..

 
 
 



Den här grinden passerar jag nästan varje dag.. Ibland går grinddörren upp med ett knarr när man går förbi. I kväll lyser fullmånen upp och kastar märkliga skuggor på det gamla trähuset som ligger strax nedanför. Det känns som klippt och skuret för att spinna vidare på en riktig spökhistoria eller en skräckis..

Ibland när jag tröttnar på nyhetsuppdateringar om mord och våld och annat elände brukar jag krypa upp i gungstolen och kura ihop mig under en filt och läsa någon historia ur Skräckkammaren. Lite lagom läskigt, sådär. Det är ofta väldigt inspirerande att läsa böcker som är skrivna för barn och ungdomar. De böckerna fångar en på ett alldeles särskilt sätt (eller så är det bara jag som är barnslig..)



Ha en fortsatt trevlig annandag jul

Bild från www.dreamsteam.com


1 kommentar:

  1. JA, jag håller med om vad du skrev hos mig :) Det bästa är att julen är över :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!