torsdag 6 december 2012

Liebster award

Jag gillar nya utmaningar som är öppna för den som vill så jag lät mig inspireras av Inna

Drömresa?
Våren i Paris, Bland slott och tinnar och torn i Skottland, Sol och bad, Weekend i London...

Favoritsysselsättning?
Umgås med hundar (min hund..) läsa, sticka sockar (ny hobby) träna, yoga, ta hand om mig själv, möten med människor m m 
 
Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
Brukar oftast logga in på kvällen och är sen inloggad resten av kvällen och kollar läget lite då och då.

Vad önskar du dig i julklapp?
Gemenskap men om jag inte får det så är jag nöjd ändå och har det gott.

Favoritmat på julbordet?
Jag är inte mycket för julmat alls, annat än julmust, lussekatter, chokladtomtar o marsipan..

Drömyrke?
Författare

Favorittidning/magasin?
Jag saknar tidningen Leva/PS som lade ner för några månader sen, har inte hittat nån ny tidning ännu som är lika bra som den var..


Favoritplats i Sverige?
Gotland

Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
Svensk husmanskost

Favoritdesigner
Det har jag ingen
 
Vad gör dig lycklig en måndag?
Att vakna i min egen säng smärtfri och med energi med min hunds mjuka päls intill mig är vanlig vardagslycka för mig

Vad driver dig att skriva blogg varje dag?
Jag har skrivit dagbok sedan jag var 6 år. Skriver inte blogg varje dag utan när andan och lusten faller på.

Om du fick välja själv, vart skulle du då vilja bo?
Jag har nyss flyttat till min drömlägenhet men om jag får välja och önska fritt så skulle jag vilja bo i sol och värme nära havet en del av året.

Stadsbrutta eller lanttös?
Jag ser mig nog lite som "kusinen från landet" och är nog en lantis från stan eller var det tvärtom..?

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Mina e.n.v.i.s.h.e.t

Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?
Jag upplevs ofta som positiv och social vilket ofta är en bra början..

Favoritmat?
Pasta Bolognese, pizza och Chilicon carne

Har du någon kändis du är inspirerad av?
Inte vad jag vet?

Tror du på tankens kraft?
Om. Jag mediterar och affirmerar nästan dagligen.

Vart vill du åka på semester nästa gång?
Till havet

Vad är lyx för dig?
Att vara frisk och smärtfri och kunna gå och röra mig, omgiven av djur och natur med mat i magen och tak över huvudet och en tro på framtiden!

Jag skickar vidare till Dig som känner dig manad och som är sugen på att svara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!