torsdag 6 december 2012

Snö och sånt

 
Som norrlänning upphör jag aldrig att förvånas över vilket snökaos det kan bli nere i södern. I går kunde jag (förlåt mig!) inte hålla mig för skratt när jag såg den här bilden som en läsare skickat in till expressen.se *fniss*

 
Det enda snökaos som jag kan minnas var sent på våren år 2000. Jag gick på Komvux och hade en tenta tidigt på morgonen och när jag kommer ut på gatan så har det brakat ner 1 meter snö under natten... Jag fick rusa in igen och byta till vinterkläder och sen pulsa i väg med snö upp till låren..

Thank you lord för traktorer och snöplogar! Utan dem stod vi oss slätt!!
 


 

4 kommentarer:

  1. Ja, ni norrlänningar är onekligen mer rutinerade!

    SvaraRadera
  2. Jag (som infödd Tokholmare) är supernöjd att bo mitt i spenaten i Småland sedan länge. Ändå var det en smula besvärligt i Stockholm, när jag var uppe i helgen som gick - och då var det ändå före det värsta snöfallet.
    Vägarna blir väldigt smala med alla bilar, filer, människor när snön brakar ner.
    Ändå är det lite fånigt att all kollektivtrafik står helt handfallen varje år det kommer fyra snöflingor på rälsen/gatan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan lite komiskt ibland fast jag förstår ju förstås att det måste kännas allt annat än komiskt för de som blir lamslagna av kaoset. tack för din kommentar :)

      Radera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!