måndag 24 februari 2014

Yoga är min väg

Jag har länge varit en hängiven yogis och töjt och tänjt och lyckats få ner min kropp i olika positioner. Det funkar som smärtstillande för min knäskada och gör mig starkare och lugnare till kropp och själ. Nu har jag vågat mig på att prova Kundaliniyoga och det kommer nog att bli min nya favorit. Det var lite mer att tänka på och komma ihåg; olika kroppslås, handpositioner och mantran men kul med nya utmaningar! Föll för de här orden som man skulle upprepa tyst för sig själv efter varje yogapass;

Må den eviga solen lysa på dig
All kärlek omge dig
Och det rena ljuset inom dig
Leda dig på din väg

Det bästa med yogan förutom själva yogan är att den har man alltid med sig. Det kräver ingen utrustning eller speciella kläder. Man kan välja om man vill göra en övning eller ett helt pass. Man tävlar inte mot någon, inte ens mot sig själv för varje gång är ny. Man möter sig själv där man är. Man respekterar att kroppen mår olika dag från dag och känner in sig. Jag är så glad för att yogan kom in i mitt liv.

Önskar er alla en bra start på veckan!

2 kommentarer:

  1. Det låter skönt. Går du på yoga eller gör du det själv hemma?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gick två kurser i början för att lära mig mer men nu yogar jag alltid hemma (i pyjamasen) i lugn och ro :)

      Radera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!