fredag 20 september 2013

Ett hej kan göra skillnad

I våras hade Ica Kvantum en kampanj där man fick ett par fingervantar på köpet om man t ex köpte nyponsoppa. Eftersom jag är en riktig nyponsoppsdrickare så hann jag få ihop några par coola vantar. De har blivit mina favvovantar!!

Det är organisationen Friends som arbetar mot mobbing som stödde idén. Det står "hej" på världens alla språk på dem. Budskapet bakom är starkt. Viktigt.


Ett litet enkelt ord som Hej, kan verkligen göra skillnad. Det får människor att känna sig sedda och respekterade och värdefulla. Ett hej när man möts i farstun, går in i en affär, kommer till jobbet, skolan mm borde vara alldeles självklart! Det kan göra att vägen känns mindre ensam och mer hoppfull. Jag använder mina nya vantar med glimten i ögat och försöker säga hej lite oftare..




 

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!