måndag 21 januari 2013

Livets uppförsbackar..

Ibland när livet känns som en uppförsbacke kan man behöva stanna upp en stund för att vänta in sig själv så att man hinner med. Åt vilket håll var jag på väg? Vilka är mina mål, planer och längtor? Vad har jag i packningen? Vad behöver jag?

Låt ingen ha svängdörr till ditt hjärta, utan dela ut nycklar till dem som förtjänar att öppna det..
Benny Rosenqvist


Här skulle jag ha haft en bild, typ, men något har ändrats i blogspots inställningar så jag kommer inte åt mina bilder just nu och jag har inte tid att pillra med det just nu så håll till godo gott folk så länge.. På återseende!




7 kommentarer:

  1. Oj, nu har jag hittat en blogg där det skrivs en massa kloka ord. Härligt. Det behöveör vi höra lite då och då. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr stannar vi upp alltför sällan men förhoppningsvis blir vi klokare med åren. Det första jag fick lära mig var att säga "nej" för att inte kroppen och knoppen skulle krascha. Sen fick jag lära mig stanna upp och fundera på vad som var viktigt. Det är långt kvar men en liten bit på väg har jag kommit. Jag försöker hålla energitjuvar på avstånd och jag försöker göra allt i min takt i så stor utsträckning som det går. Men det är ett heltidsarbete när kropp och knopp inte alltid samarbetar. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Halkade in på ett gammalt bloginlägg som gällde filmen(tv-serien)Hästens Öga. Den skrevs av Lars Bill Lundholm och Gunilla Linn Persson, samma par som skrivit "Skärgårdsdoktorn" och regisserades av Larus Oskarsson(detta finns på IMDB). Den underbara musiken spelades av Ulf Dagerby och finns på Spotify. Har själv försökt få tag på denna fantastiska film, men någon DVD utgåva finns inte. Men det finns snuttar av den på You Tube.

    Ulla

    SvaraRadera
  4. Kloka tankar! Hoppas att du snart hinner ikapp!

    SvaraRadera
  5. Gillar din layout! Enkel och stilren utan en massa "bjäfs".

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!