söndag 18 november 2012

Den gula väskan..

När jag flyttade till min nya lägenhet i somras gjorde jag massor av fynd i källare och på vind. Saker som jag nästan glömt väckte oväntat massor av minnen..
Jag bestämde mig för att plocka fram dem igen och använda dem på nya sätt och bara spara de allra ömtåligaste och finaste sakerna.

Som den gula väskan..
 
 
Den har följt mig sedan jag var 4 år. På många tågresor genom Sverige, då jag är ett "SJ-barn". Till farfar och farmor med rälsbuss där jag fick köpa en choklad på Pressbyrån. Alltid en Toblerone.



Nu använder jag den som förvaringslåda på skrivbordet och som lamphållare..

Min "tummeplats" <3
 

5 kommentarer:

  1. Så riligt när man kan blanda nytt och gammalt. Det blir mer personligt så. Tror jag ska ta och titta in vid tillfälle. Om du vill ha besök förstås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore jättetrevligt! Du är så välkommen :)

      Radera
  2. Hej!Så kul att du har kvar den! Jag har också kvar endel saker från när jag var liten i en låda. Men ingen så användbar pryl som den där lilla fina väskan. Kul också att du har så tydliga minnen kopplade till den.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!