måndag 12 mars 2012

Ut med det gamla året och in med det nya! Del 2

Jag känner på mig att mina föräldrar kommer att sälja sin lägenhet inom en framtid som jag borde kunna överblicka. Eftersom jag av nostalgiska skäl, en del lathet, några praktiska skäl och med den omedvetna tanken att jag fortfarande "äger" vissa skåp så har flera av mina saker, särskilt saker från barndomen, blivit kvar i vissa skåp. Det väcker en viss irritation då och då och jag tänker att jag ska...

Nu är det som tiden är mogen, att börja rensa och sortera. Jag har kört hem en del saker, kastat bort något och samtidigt med den yttre rensningen så har tankarna vandrat mellan nutid och dåtid. Det har varit en tid för inre läkning, bearbetning och egna tankar. Jag tänker bäst när jag gör något praktiskt..

Det är mysigt med en vallhund i huset. Hennes blick följer troget vad man än gör..

2 kommentarer:

  1. I bland är det bra bra med både intern och extern utrensning! Kram

    SvaraRadera
  2. Man samlar på sig så mycket!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!