måndag 26 september 2011

Håll solen mellan dina händer..

..säger rösten på Qi-gong kursen. Jag för upp händerna över huvudet och tänker mig att jag håller solen som en boll mellan mina händer. Jag uppmanas att le ett inre leende. Först känner jag mig fånig men snart rycks jag med av de härliga bilderna.

I dag har jag fått möjligheten att prova på Qi-gong. Det var länge sen jag provade på det senast. Åh, vad det var kraftfullt! Jag älskar bilderna man får: För händerna över huvudet och tänk dig att du håller solen mellan dina händer, som en boll...
eller gör vågrörelser med armarna som vågorna på stranden..
eller sträck ut händerna och smek molnen..
Man blir på gott humör!
Det här vill jag lära mig och fortsätta med!


Om man tänker bort hans håriga armar så får den här bilden duga...www.dreamstime.com



Att finna sin egen inre kraft är inte helt fel i en värld som snurrar allt fortare och fortare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!