lördag 26 februari 2011

Man får njuta solen..

I dag var det den första riktiga vårvinterdagen här med -5 och sol. Härligt! När jag solade mig kom jag att tänka på min mugg.


Jag hade en särskild mugg när jag växte upp. Den hade texten Man får njuta solen medan den skiner.Jag kan ännu minnas hur jag jag satt med hakan på bordet och läste texten om och om igen medans jag drack nyponsoppan och försökte vakna till liv inför en ny skoldag!



Nu har jag muggen i bokhyllan. Men texten, den underfundiga, har på något vis etsat sig fast i mitt medvetande.

1 kommentar:

  1. hej!
    vad fint med prickarna...
    vad jobbar du med?
    jag bor i vackra dalsland och har bara för ett knappt år sedan flyttat från samhället (ed) en mil ut på landet. underbart :)
    mitt motto är köpstopp for life!
    nyfiken?
    välkommen ♥

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat!